Puckade jävla hyresvärdsjävel... >: (

Ovanstående harang är tillägnad min hyresvärd i Ursviken, ni vet, han som tycker att det är helt ok att man har 18 grader i lägenheten....

Ända sedan november har jag sällan haft över 20 grader i lägenheten och har påtalat detta säkert 20 gånger för hyresvärden från helvetet men han har alltid skyllt på allt möjligt. I början på januari surnade jag till rejält och skällde ut honom (på ett ganska milt sätt) och begärde samtidigt hyressänkning, något som han inte svarade på då. I lördags var jag hemma för att stöka lite i lägenheten och när jag klev in genom dörren möttes jag av minusgrader... nästan... 18 grader är verkligen inte nåt att hurra över så eftersom hyresvärden befann sig i huset gick jag ner för att prata med honom igen. Tog då upp Jockes eminenta förslag om att ist för hyressänkning så skulle de stå för städningen när jag flyttar. Det skulle jag naturligtvis inte ha sagt för det var inget som föll den snåle fan i smaken, han passade på att berätta att hans svåger hade 18 grader i sin HSB-lgh och att hans kontakt på LRF konsult sagt att man inte har nåt att komma med som hyresgäst.... dessutom la han till att jag gott kunde gå till domstol för det skulle inte leda nånvart...

Visst förstår ni att man blir förbannad? Här försöker jag ge honom en schysst deal men icke...

Blev tokförbannad (men uttryckte det inte), tyckte att han kunde fundera på saken och gick o satte mig i bilen hos Jocke som uppmanade mig att ringa pappa. Fick papsen att lova att han aldrig skulle skotta mera åt den förbannade idioten vilket gladde mig oerhört. Paps sa dessutom att man kunde deponera hyran hos länsstyrelsen ifall man låg i tvist med hyresvärden. Övervägde ett tag att göra detta men det gäller ju bara en månadshyra och om ca 45 dagar slipper jag se honom mera. Bäst att inte bråka tänker jag men den lilla djävulen på min vänstra axel tycker att jag ska anmäla honom för hemfridsbrott och även påpeka för Försäkringskassan att han minsann arbetar mer än han borde, den sjukpensionerade miniatyrhitlern....

För alla er som undrar kommer jag att, mest troligt, flytta till Åsgatan nu i februari och sen får vi se vart vi hamnar... (dock ej hos ngn privat hyresvärd.... ; )


Klotterplank
Klottrare: trollet

åhoj då, skulle inte vilja va din hyresvärd. Du kan ju för den delen tala om för honom att när vi bodde på cylindergränd, när Frida var nyfödd, hade vi bara 18gr i lghten och då skickade skebo ut en kille omgående för att fixa varmare temp. 18 gr. var oacceptabelt lågt enligt dom, så det så.

2007-01-14 @ 17:19:23
Klottrare: Josefin

Haha! Kul höra att även du kan bli arg ;-).

2007-01-14 @ 17:50:10
URL: http://jottan.blogg.se
Klottrare: Sara

Ska vi hämnas?? vi kan lägga en lax i hans brevinkast! posta bajs, sprida elaka rykten, he in myror i hans lägenhet, beställa 14 pizzor hem till han!
You name it, jag är lätt med!

2007-01-15 @ 00:45:48
Klottrare: Cilla

Risigt att han drog in HSB i det hela- HSB äger! Ska jag ta mina fängelsekillar från Kiruna och spöa upp honom? Säg bara till! :D

2007-01-15 @ 11:20:49
URL: http://zilledillen.blogg.se

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0