Är det dig eller jobbet som det är fel på?

Gjorde ett mycket intressant test för att avgöra ovanstående fråga.
Detta är det svar jag fick:

Säg adjö till din arbetsgivare innan han ber dig gå.  
Det är helt klart ditt jobb som det är fel på.



Allt tyder på att företaget eller branschen där du arbetar tar död på din karriär. Du kan eventuellt hitta en anledning att ta kontakt med er konkurrent och se om där finns något att hämta för egen del.



Du bör också försöka att utvidga och utveckla ditt kontaktnät inom ditt kompetensområde: gå på mässor, mottagningar, kurser eller något annat relevant där du kan möta och knyta kontakt med kollegor.



Om det är så att det är hela din bransch som är på väg att kantra så är det nog en bra idé att noga fundera igenom situationen och utforska nya områden där du kan använda din kompetens. Du kan ta med det i dina övervägningar om du ska gå kurser eller annan utbildning.


Vad säger man om det? Obey? ; )

Klotterplank
Klottrare: Cilla

Du har så mycket att ge, det känns som du inte är på rätt ställe. Det är mycket möjligt att du skulle komma till din rätt på andra ställen. Men tänk också att det faktiskt är ett himla roligt jobb emellanåt, det är sällan man har så kul på jobbet som på S. Fast jag har det varje dag på mitt nya ;) Man ska vara där man passar och vill vara! :D Hejjar på dig oavsett vad du vill! Pöss

2007-02-12 @ 09:04:55
URL: http://zilledillen.blogg.se
Klottrare: Hanna

Hej Linda,
Man ska alltid skapa nya kontakter och känner man att man kan utveckals mer, men inte på det stället man jobbar på, då ska man prova något nytt. Visst man ska lyssna på andra, men först och främs ska man lyssna på sitt hjärta.
Det fick jag lära mig denna förgågna veckan!
Så Linda, Lyssna på ditt hjärta!
Kram Hanna (skånetös)

2007-02-12 @ 13:19:10
Klottrare: Sandran

Var får du alla tester ifrån?? Jag hittar aldrig något sånt roligt... Jag förstår inte vad du väntar på. Dumpa och dra vidare, jobb finns det alltid - om det nu är jobba man vill.

2007-02-12 @ 19:23:11
Klottrare: Kicki

Vart hittade du det där testet....? Själv skulle jag behöva ta ett test som heter "Är det dig eller din arbetsgivare det är fel på?"... Skönt att redan veta svaret =) Det är ju nämligen hans fel att jag idag jobbat 11 timmar med en ond fot.... För stället går ju tydligen inte runt om vi har mer personal, tillräckligt med personal. Bullshit. Men testet vore ju kul för bekräftelsens skull...hihi.

2007-02-12 @ 20:50:46
URL: http://nifty.blogg.se
Klottrare: Sara

Lägg ut testet stumpan..

2007-02-13 @ 09:57:14
URL: http://minvarld.blogg.se

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0