Wallander - Hemligheten

Såg den senaste Wallander-filmen med några helt underbara vänner igår! Åt Jockes fantastiska kyckling, drack cola och myste... ända till filmen startade...

Storyn var hemsk och obehaglig och inte blev det bättre av att varje gång jag såg "Linda Wallander" så tänkte jag på att Johanna Sällström är död, att hon var deprimerad och faktist tog livet av sig, vilket gjorde hela filmen än mer obehaglig och sorgsen...

I övrigt är jag väl inget Wallander-fan direkt, tycker dock bättre om Lassgård som Wallander, men filmen var bra även om det inte direkt var svårt att lista ut vem som var storboven. Önskade bara att han fått ett jädrigt kännbart straff - typ kastrering medelst rostigt rivjärn... ; )


R.I.P.

Klotterplank
Klottrare: Trollet

Tråkigt att du inte gillar Wallander, själv älskar jag den typen av filmer. Jag håller med om att det var otrevligt med självmordet i filmen, den tanke jag fick var att det kanske hjälpte henne (Johanna) i hennes beslut.
Angående storyn tycker jag den var bra, iofs ingen drömstory men jag tycker det är bra att de vågar lyfta upp sådana tunga bitar oxå. Det sker ju dagligen lite var stans i vårt samhälle, det finns säkert många barn som mår alldeles för djäv... och som kanske aldrig får någon hjälp. Tragiskt, jag tror jag utbildar mig till polis istället...
Kramar från mig.

2007-04-03 @ 17:14:47
Klottrare: Terjeveronika

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2009-12-02 @ 09:00:22
URL: http://terjeveronika.3steps.com

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0