Pappa fyller år och Emil får ett träd

Oj vad mycke energi man har på nätterna ibland...

Var på Antes femårskalas igår, jättetrött som vanligt och tänkte att jag skulle göra en tidig kväll... ack vad jag bedrog mig! Väl hemma började jag tvätta och stöka med lite smågrejer vilket ledde till att jag var uppe till klockan två och städade/organiserade garderob och förråd... välbehövligt! När jag väl fick mig isäng var jag så trött att jag knappt landade på kudden inann jag började snarka men hann  iaf tänka att jag skulle försova mig till "namngivningsceremonin" kl 13:00.  : ) Törnrosa -släng dig i väggen... sov gott och vaknade... kl 08:00!!!! Trodde inte mina ögon när jag såg vad klockan var men steg upp iaf och fortsatte där jag slutade föregående kväll/natt med mera storstädning så nu har jag hunnit med att torka fönster, sätta upp nya gardiner och tvätta (ännu mera). Dammtorkning väntar nu i kväll... ; )

Emils namnkalas var ett av dagens trevliga inslag, dock ej färden dit... alla som satt sin fot ute idag vet att det tidvis blåste rätt rejält och Linda, som fortfarande varken har körkort eller bil, cyklade.... i motvind dessutom... var rejält svettig vid ankomst men det var nog ingen som brydde sig... hoppas jag... det kanske var därför som jag fick sitta vid ett eget bord...? ; )

Det var hur som helst en riktigt trevlig fest med mycket gott fika (duktiga Josefin), trevliga gäster av vilka några var rätt ljudliga... och bara två bekantingar... (lite bortkommen kände jag mig nog allt), äppelplockning, presentöppning och trädplantering... Det sistnämnda var verkligen en fin idé, att plantera ett träd till barnets ära... Mycket fint!

Hoppas att du får ett underbart liv Emil! Och med de föräldrarna du har, har du goda förutsättningar. Ta vara på alla stunder, både bra och dåliga - man kan alltid lära sig nåt som kan vara bra att veta i framtiden. Dessutom kan det vara värt att veta redan nu - lycka är inte en beständig känsla utan bara några sekunder i livet där alla bekymmer är bagateller tillintetgjorda av något som kan vara så enkelt som en kram av någon man håller kär.

Pappas födelsedag firades därefter, slog på stort och köpte sockar till honom... 10 st, svarta, stl 40-45, precis som det stod på önskelistan... Vet inte om det var det fina presenten eller om det var verkningarna av "Gula Änkan" men glad var han i alla fall... skönt! ; D 

Mamma bjöd på mat, lasagne för alla köttätare och lax till mig - underbart gott! Hon kan det där med mat min mamma, undra bara vart den genen försvann?


Klotterplank
Klottrare: Josefin

Tro mig, du gjorde den här dagen mycket bättre med din närvaro.
Citerar min mor: "Linda måste vara den snällaste mest väluppfostrade flickan på jorden. Du får inte vara dum med henne".
PS Hoppas inte min far skrämmde dig DS

2006-09-24 @ 21:49:22
URL: http://jottan.blogg.se
Klottrare: Cilla

För det första så håller jag med föregående talares mor. Stormöte innebär vad?

2006-09-24 @ 22:16:11
Klottrare: Erkan

Jag håller oxå med förrförra talarens mor! Men du har även ett litet "rivjärn" i dig ; ) Trevligt med så många tillställningar att gå på. Och du, jag vet det där med att städa till klockan 02.00, jag gör samma konstiga saker (på nått sätt bästa städtiden).

2006-09-25 @ 00:00:32
URL: http://erkanperkan.blogg.se

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0