Helgens bravader del 3...

Överlevde som sagt, endast med en lagom dos träningsvärk som minne av mitt första Norrlandsläger i ju-jutsu. : D

Efter en lugn bussresa till Umeå med Kapten Gellin vid rodret så kom vi till Dragonskolan i god tid för att i lugn och ro hinna roffa åt oss bästa platserna (i ett mysrum med löv och ljusslingor i taket... jättefint! : ) och göra oss lite hemmastadda där på dagiset innan välkomst-ceremonin och första passet för lägret.

Första passet var ett kastpass med en superjudokvinna, Pernilla Ribeiro Novais. Hon var jätteduktig men fick själv kanske inte ut så mkt ur passet som jag ville. Kul och variationsrik uppvärmning var det iaf, och visst var det kul att kasta Emelie men... något fattades...

Efter detta bar det av till Max för lite välförtjänt födointag som sedan följdes av "häng" på dagiset. Var riktigt trött och fick ett hysteriskt skrattanfall när jag skulle sova. Höll förmodligen halva dagiset vaket... ; )

Lördagen var helgens bästa... en helt underbar dag på alla sätt och vis - både kropp och själ fick sitt!
Dagen började med Hasse B - en stor och till synes barsk man men med en stor portion humor i det han gör. Log och skrattade mig igenom passet som till stor del behandlade kihon waza (grundtekniker...). Efter att Hasse plågat oss färdigt så gjorde en mycket märklig man entré i mitt liv - Lars Stålnacke, spirituell och pedagogisk samtidigt som han är mkt skicklig i ju-jutsu. En helt underbar människa som jobbade mycket med känsla och attityd! Om Hasse gjorde mig glad så gjorde Lasse mig rent lycklig! : D

Innan det var dags för lunch så var jag med på ett extrapass i ne-waza och eftersom det är fantastisk roligt och jag nästan uteslutande sparrade med väldigt duktiga tjejer och killar så var även det en fröjd även om instruktören kanske inte var lika begåvad som Hasse och Lasse.
Stort tack till Samantha som är så fantastiskt rolig att 'ne-waza' med - hade buskul samtidigt som jag lärde mig mycket av henne.

Lunchen - inte mkt att orda om - jätteäcklig! Men pausen medförde iaf att jag fick träffa Jocke och det värmer alltid mitt hjärta. Glömde maten, vilade och gosade med honom ist.

Sista passet för dagen - sportjutsu med Ricard Carneborn. Mycket skicklig och pedagogisk även han, bland annat fick han någorlunda fason på dampkillen som stört gruppen hela dagen - det ska han verkligen ha en eloge för. Själva passet var riktigt svettigt men samtidigt så kul att jag gärna fortsatt en timma till.

På lördagskvällen hade jag inte mkt energi till övers, bara att ta sig till O'Learys var en pärs men maten och sällskapet gjorde mödan värd. : D Kvällen blev dock inte särskilt lång, vi släntrade tillbaka till dagiset och efter lite mingel och bus somnade jag i ganska så vettig tid iaf.

Söndagen var helt ok, började dagen med "jigo ryu" (med reservation för ev felstavning) vilket är en mer avancerad form av självförsvar, anpassad för att möta lite grövre våld. Daniel Martini instruerade på ett bra sätt och hela passet var mkt intressant, skulle vara kul att träna men tyvärr är närmaste träningsstället Mo i Rana... : S

Efter en macka och lite godis till lunch så blev det ett extrapass med Lars Stålnacke - shiatsu, låter som en hundras men det är en form av massage som var otroligt välgörande för min slitna kropp. Blev tyvärr lite illamående av att tokköra sportjutsu m PH Sjöström direkt efter detta så där tog min träningshelg slut. Ställde mig i duschen och njöt istället men lite bittert var det att inte kunna fullfölja passet... : (

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att mitt första Norrlandsläger var helt underbart och jag är så nöjd.... om jag får bestämma blir det inte det sista...
/Linda som just vaknat efter en fem dagar lång törnrosasömn (kroppen tog lite stryk under lägret... ; )

Klotterplank
Klottrare: Erran

Rätta mig om jag har fel, men är inte Dragonskolan en gymnasieskola?? Iallfall så verkar du ha hittat rätt i livet, vi ses i nästa ;)

2006-11-11 @ 02:08:10
URL: http://erkanperkan.blogg.se
Klottrare: Sandran

Skitbra att du gillade norrlands, för då följer du med till inköping, för det är ännu roligare!!! (bra skrivet om lägret förresten)

2006-11-11 @ 20:16:22

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0