Vilken jul!!! : D

Faktum är att jag nog aldrig haft en trevligare jul... (?)

Julhelgen började redan i fredags med firande på jobbet - julbord och jättefina julklappar stod på schemat. Sen bar det av till Piteå, till Jockes supertrevliga föräldrar för att fira lilla julafton hos dom. Firandet skedde i deras blivande hem, en jättefin nyutbyggd stuga, med god mat, skratt och mkt fina julklappar. Lite alkohol blev det oxå, höll mig dock till "flickdricka" men Jocke passade på att ta en öl eller två så vi sov över där oxå - i en liten gäststuga som jag mer än gärna nyttjar fler gånger (om jag får vill säga).

På lördagen skulle vi egentligen fira syster Gunillas födelsedag (fyllde den 19:e men kom hem först den 22:a) men eftersom vi tog välförtjänt sovmorgon hamnade vi inte hos mamma och pappa förrän halv 7. Då hade vi hunnit sitta och prata med Åsa och Bo i lugn och ro, köra tokförsiktigt hem till Ursviken, ducsha och bara slappat lite. Blev överfallen av glada hundar och en ännu gladare Gunilla när vi äntligen fick oss genom dörren till mor och far. Efter många hälsningar och kramar blev det dags för blöta, en maträtt som inte alls är särskilt pjåkig men av ngn anledning är jag ändå glad att jag bara äter det en gång per år! ; )
Jag och Jocke vek in årorna ganska tidigt och for hem och somnade framför en film istället. Mysigt värre - tycker så mkt om att somna i Jockes famn, oavsett i sängen eller framför tv:n. ; )

Söndag morgon och julafton, fortfarande ingen snö men helt traditionsenligt julgröt hos föräldrarna. Ovanligt tidigt också, redan halv tio fick vi risgrynsgröten serverad, men ganska skönt ändå att få sig upp nån gång - vi hann med att skjutsa Jockes bror Fredrik till Byske samt jaga en öppen affär för mjölkinköp också innan det var dags för Kalle Anka och stök med julmaten.
Sedan avlöpte kvällen friktionsfritt (förutom att småpojkarna Oskar och Andreas hamnade i luven på varandra) och helt enligt planen, om än julklappsutdelningen blev något senare än vanligt. Nu sitter jag på jobbet och bloggar helt olovligt men jag hoppas jag kan få dispens för att det är julafton och för att jag inte har nånting vettigt att göra.

Årets julklappsskörd (som jag för övrigt är toknöjd med):

  • Jocke: underklädeslinne (tokfint), ju jutsu-bibeln, jordgubbslotion från Body Shop och plattång : D
  • Mamma och Pappa: en bricka med Lasse Åberg-tryck (till LÅ-samligen) och pengar
  • Åsa och Bosse: Bosses två böcker (En riktigt ond jul samt Farsarv - signerade!), ett Elvis-album samt en mkt söt och rolig sköldpadde-kudde
  • Gunilla m fam: resväskor, värmeljus (jordgubbsdoft), tomte, biobesök
  • Vickan m fam: After eight, glas från WWF
  • Joakim och Jessica: salladsset, After Eight-choklad... ; )
  • Sandra: blocklljus
  • Josefin: blockljus
  • Jobbet: täcken och kuddar, presentkort på massage 

Känns som att jag missat ngt... hmm... förlåt om jag missat nån... kommer säkerligen på det förr eller senare...

God Jul och kram till alla underbara människor som jag har äran att känna!


Klotterplank
Klottrare: FluffysFailure

Skönt att du har haft en bra jul och citera du om du vill, det gör inget =)

2006-12-25 @ 23:47:33
URL: http://rorb.blogspot.com/
Klottrare: Autoblue

Incredible site!

2010-11-08 @ 07:53:30
URL: http://autoblue.blog.ca

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0