Lindas årskrönika...

... eller snarare en snabb sammanfattning av år 2006.

2005 var nog det värsta året jag upplevt hittills i mitt liv så 2006 kunde inte bli värre tänkte jag... och så rätt jag fick! Trots att året började med en rejäl djupdykning ner i havets mörkaste djup så lyste både solen och stjärnorna restan av året - kan inte annat än älska livet! : )



2006 är året då...

  • jag träffade Jocke! : D 
  • jag började att paddla igen! Helt gudomligt skönt i sommarvärmen! Tack "Ubåten"!
  • jag var glad för första gången på mkt länge.
  • jag för första (och förhoppningsvis sista) gången blev sjukskriven... och det rejält oxå... : (
  • sommaren var precis som jag ville ha den - lång, varm och ganska torr.
  • jag läste Historikern - mkt bra bok. Och Veronika bestämmer sig för att dö - en ännu bättre bok som är snudd på den bästa jag läst!
  • jag yogade flitigt (åtminstone under våren)
  • jag äntligen började träna ju-jutstu
  • jag träffade en mängd trevliga jutsumännsikor som jag har mycket att lära av, som jag trivs att va med och som jag förhoppningsvis får äran att träffa fler gånger
  • bästa Bond-filmen gick på bio och James Bond var både smart, rolig, sexig, tuff och mjuk - go Daniel Craig!
  • jag jobbade mina sista nätter... yippiiii... ; )
  • jag lärde mig rätt mycket om mig själv och hur jag borde hantera vissa situationer i livet
  • jag festade mer än normalt
  • jag genomled en svettig gradering och med hjälp av Rolle tog gult bälte i ju-jutstu
  • loppis-poppis blev ett tidsfördriv att räkna med
  • jag skulle sluta spela fotboll men inte riktigt lyckades, gjorde istället en ganska bra säsong och kammade hem ett roligt pris! Tack alla mina lagkamrater - utan er hade det inte kunnat gå så bra eller varit så roligt!
  • rymden upptog stora delar av nyhetsflödet - go Fuglesang! : )
  • jag fick njuta av "Överflödet"
  • jag läste Pondus för första gången och fick uppleva en underskattad form av intimitet - att skratta tillsammans med en hjärtevän, den känslan glömmer jag aldrig.


Nyårsförhoppningar

  • Börja leva lite hälsosammare vilket för min del innebär mindre godis, lite mera yoga, ordentlig sömn och bättre matvanor.
  • Flytta till stan och ihop med Jocke. : D
  • Semstra i Gbg och Oslo.
  • Börja umgås lite mera med mina underbara arbetskamrater som jag så gruvlig försummat den senaste tiden.
  • Jag ska bli mer ekonomisk... (haha...)

Klotterplank

Ordet är fritt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0